piątek, 20 marca 2015

Nagroda "Złotego Pióra" w XII Regionalnym Konkursie Literackim

17 marca br. odbyła się uroczysta gala ogłoszenia wyników w XII Regionalnym Konkursie Literackim „o Złote Pióro” pod hasłem „Od magii świata do magii słowa”. Konkurs był organizowany przez Młodzieżowy Dom Kultury „Iskra” w Pile, Powiatową i Miejską Bibliotekę Publiczną w Pile oraz Fundację Literacką im. Agnieszki Bartol.
Stu trzynastu autorów zgłosiło ponad trzysta utworów. W jury niezmiennie od wielu lat zasiedli: Zuzanna Przeworka, Elżbieta Ambroż oraz Jan Arski. 
Wielkim zaskoczeniem było dla mnie uhonorowanie mnie Pierwszą Nagrodą – Złotym Piórem w kategorii szkół ponadgimnazjalnych. Nagrodę otrzymałem „za wrażliwość, refleksyjną poezję i poetycką opowieść o tajemnicy tworzenia w zestawie wierszy: ”Przedakcie”, „Akt”, „Sytość”, „Artysta w gazecie”, „Arytmetyka współczucia” ”. Pióro (bądź, co bądź srebrne), tomik wierszy Edwarda Stachury i dyplom wręczył mi uroczyście dyrektor MDK, Zbigniew Sabik. Następnie przeczytałem nagrodzony wiersz „Przedakcie”.
To dla mnie wielkie wyróżnienie otrzymać po raz pierwszy w karierze (mogę tak to nazwać?) Pierwszą Nagrodę. Myślę, może trochę nieskromnie, że na tę nagrodę zasłużyłem.







zdjęcia: Wioletta Gaujard, Czesław Rymszewicz

1 komentarz:

  1. Moje gratulacje,życzę dalszych sukcesów :)Ciocia Renata

    OdpowiedzUsuń