wtorek, 20 grudnia 2016

Grudniowe „Rozdroże” - Pilski Kalendarz Artystyczny 2016

Porozumienie Samorządowe wydaje Pilski Kalendarz Artystyczny, w którym zamieszcza obrazy i wiersze wartościowych artystów regionu pilskiego. Na grudniowej karcie tej publikacji znalazłem się i ja z wierszem „Rozdroże” w towarzystwie malarza Andrzeja Podolaka. Takie dostrzeżenie mojej twórczości jest dla mnie dużym wyróżnieniem, bo niewielu ma taką szansę zawisnąć na cały miesiąc z wierszem w wielu domach. To szansa na to by więcej osób dowiedziało się o wielu inspirujących artystach.


Rozdroże

mówi się wiele o staniu na rozdrożu
- mój przypadek jest inny

rozdroże minąłem
kilka – na dodatek
na deser – całkiem świadomie
choć z dławiącym szeptem przy uchu
wybierałem coraz to gorzej

wrócić łatwo by było tylko wtedy
gdyby rozstaje miały kształt litery Y
- mój przypadek jest trudny
każde skrzyżowanie jest równorzędne
i zawsze takie samo

te same znaki
ci sami ludzie
to samo sklonowane otoczenie
wrócić będzie niezwykle trudno

a może wystarczy odpowiednio skręcić
na następnym rozwidleniu?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz