wtorek, 26 maja 2015

Publikacja w Cogito - po raz trzeci

Moja teczka z publikacjami robi się coraz grubsza. Ostatnio powiększyła się o kolejną, trzecią już, publikację w „Cogito” nr 10/2015 (472). Na łamach gazety zagościłem z wierszami „Niemy krzyk”, „Postaktum”, „Sytość”, „Zielone konary”.
Znów docenił mnie Ludwik Janion, poeta, krytyk literatury, opiekun młodych twórców i przede wszystkim redaktor rubryk literackich w prestiżowych czasopismach młodzieżowych „Victor Gimnazjalista” i „Cogito”. To u niego debiutowało kilku obecnych mniej lub bardziej znanych poetów.
Publikacja w Cogito to zawsze zaszczyt i swoiste wynagrodzenie za ciężką pracę (tak, pisanie wierszy to ciężka robota). Pewnie się powtarzam, ale to napędza do dalszej pracy nad słowem. Nie można zapomnieć, że to jedna z przepustek do prawdziwego świata literatury. Według mnie warto sięgać nie tylko po znanych już twórców, ale i po młodych, bo i niektórzy z nich wejdą kiedyś do kanonu.
 Moje marzenie, aby uszczknąć choć dzień z historii literatury zaczyna się powoli spełniać.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz